Η Ο.Λ.Μ.Ε για το περιστατικό βίας σε Λύκειο της Αττικής
.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σχετικά με το περιστατικό βίας σε Λύκειο της Αττικής
Σχετικά με το περιστατικό βίας σε Λύκειο της Αττικής
.
Με αφορμή το βίαιο περιστατικό που σημειώθηκε σε Λύκειο της Αττικής το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ επισημαίνει τα εξής:
Με αφορμή το βίαιο περιστατικό που σημειώθηκε σε Λύκειο της Αττικής το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ επισημαίνει τα εξής:
.
Πρόκειται για ένα ανησυχητικό περιστατικό, που έρχεται σε συνέχεια ανάλογων, και συνήθως ακόμη πιο ακραίων περιστατικών, που έχουν συμβεί σε άλλες χώρες της Ευρώπης και στις ΗΠΑ.
Πρόκειται για ένα ανησυχητικό περιστατικό, που έρχεται σε συνέχεια ανάλογων, και συνήθως ακόμη πιο ακραίων περιστατικών, που έχουν συμβεί σε άλλες χώρες της Ευρώπης και στις ΗΠΑ.
.
Οι ποικίλες μορφές βίας που εκδηλώνονται σήμερα και σε εκπαιδευτικούς χώρους αποτελούν ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Εκείνο που συνήθως δεν τονίζεται όσο πρέπει είναι ότι η βία στους χώρους της εκπαίδευσης δεν μπορεί να εξετάζεται χωρίς να συνυπολογίζεται η επίδραση του ευρύτερου κοινωνικού, αλλά και του οικογενειακού περιβάλλοντος, μέσα στο οποίο ζουν τα παιδιά. Στο εξωσχολικό περιβάλλον, στο οποίο επίσης ζουν και κοινωνικοποιούνται οι νέοι, οι σχέσεις των ανθρώπων χαρακτηρίζονται συχνά από βιαιότητα κάθε είδους, άμεσα συνδεδεμένη με διακρίσεις, καταπίεση και εκμεταλλευτικές σχέσεις, και οι επιπτώσεις στην ψυχική υγεία και στη συμπεριφορά των νέων είναι αρνητικές.
Οι ποικίλες μορφές βίας που εκδηλώνονται σήμερα και σε εκπαιδευτικούς χώρους αποτελούν ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Εκείνο που συνήθως δεν τονίζεται όσο πρέπει είναι ότι η βία στους χώρους της εκπαίδευσης δεν μπορεί να εξετάζεται χωρίς να συνυπολογίζεται η επίδραση του ευρύτερου κοινωνικού, αλλά και του οικογενειακού περιβάλλοντος, μέσα στο οποίο ζουν τα παιδιά. Στο εξωσχολικό περιβάλλον, στο οποίο επίσης ζουν και κοινωνικοποιούνται οι νέοι, οι σχέσεις των ανθρώπων χαρακτηρίζονται συχνά από βιαιότητα κάθε είδους, άμεσα συνδεδεμένη με διακρίσεις, καταπίεση και εκμεταλλευτικές σχέσεις, και οι επιπτώσεις στην ψυχική υγεία και στη συμπεριφορά των νέων είναι αρνητικές.
.
Ιδίως το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε με ανησυχία τις δραματικές επιπτώσεις που έχουν η οικονομική κρίση, η πολιτική των περικοπών και η αυξημένη ανεργία στην καθημερινότητα της ελληνικής οικογένειας και στις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της. Θύματα αυτής της πολιτικής είναι κατ’ εξοχήν οι οικογένειες ανέργων, μεταναστών και χαμηλόμισθων εργαζομένων.
Ιδίως το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε με ανησυχία τις δραματικές επιπτώσεις που έχουν η οικονομική κρίση, η πολιτική των περικοπών και η αυξημένη ανεργία στην καθημερινότητα της ελληνικής οικογένειας και στις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της. Θύματα αυτής της πολιτικής είναι κατ’ εξοχήν οι οικογένειες ανέργων, μεταναστών και χαμηλόμισθων εργαζομένων.
.
Ζητούμε να ληφθούν όλα τα απαιτούμενα μέτρα, ώστε κάθε χώρος εκπαίδευσης να καταστεί ασφαλής κυψέλη απρόσκοπτης και ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας του μελλοντικού πολίτη και πεδίο έμπρακτης εφαρμογής και σεβασμού των δικαιωμάτων όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ζητούμε να ληφθούν όλα τα απαιτούμενα μέτρα, ώστε κάθε χώρος εκπαίδευσης να καταστεί ασφαλής κυψέλη απρόσκοπτης και ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας του μελλοντικού πολίτη και πεδίο έμπρακτης εφαρμογής και σεβασμού των δικαιωμάτων όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
.
Επιπλέον, πρέπει να εκτιμηθεί σωστά η σημασία που έχουν η κατάλληλη οργάνωση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, η υποστήριξή τους με το αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς) και η επαρκής και συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Επιπλέον, πρέπει να εκτιμηθεί σωστά η σημασία που έχουν η κατάλληλη οργάνωση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, η υποστήριξή τους με το αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς) και η επαρκής και συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι καταργήθηκαν το τελευταίο διάστημα οι ελάχιστοι –μόλις ένας σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης– Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων, που ήταν αρμόδιοι να παρέχουν ψυχολογική υποστήριξη στα σχολεία και οι οποίοι ουσιαστικά ποτέ δεν λειτούργησαν ικανοποιητικά. Επίσης, τα Κέντρα Πρόληψης του ΟΚΑΝΑ των Δήμων αντιμετωπίζουν σήμερα προβλήματα επιβίωσης, ενώ και η Αγωγή Υγείας που παρέχεται στα σχολεία έχει σοβαρά υποβαθμιστεί.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι καταργήθηκαν το τελευταίο διάστημα οι ελάχιστοι –μόλις ένας σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης– Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων, που ήταν αρμόδιοι να παρέχουν ψυχολογική υποστήριξη στα σχολεία και οι οποίοι ουσιαστικά ποτέ δεν λειτούργησαν ικανοποιητικά. Επίσης, τα Κέντρα Πρόληψης του ΟΚΑΝΑ των Δήμων αντιμετωπίζουν σήμερα προβλήματα επιβίωσης, ενώ και η Αγωγή Υγείας που παρέχεται στα σχολεία έχει σοβαρά υποβαθμιστεί.
.
Επιβάλλεται το Υπουργείο Παιδείας να δράσει άμεσα για τη λειτουργία και στήριξη όλων των αναγκαίων δομών, με στόχο την αντιμετώπιση και την πρόληψη όλων των φαινομένων βίας και παραβατικότητας που εμφανίζονται στις σχολικές μονάδες.
Επιβάλλεται το Υπουργείο Παιδείας να δράσει άμεσα για τη λειτουργία και στήριξη όλων των αναγκαίων δομών, με στόχο την αντιμετώπιση και την πρόληψη όλων των φαινομένων βίας και παραβατικότητας που εμφανίζονται στις σχολικές μονάδες.
.
Παράλληλα, θεωρούμε αναγκαίο να συνδεθεί πιο στενά η ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική με την επιστημονική/παιδαγωγική έρευνα, που πρέπει να αναπτυχθεί και να αξιοποιηθεί ακόμη περισσότερο. Έχουμε τονίσει κατ’ επανάληψη την ανάγκη να διερευνηθούν συστηματικά τα αίτια και οι παράγοντες που συμβάλλουν στην εμφάνιση βίας και παραβατικότητας στα σχολεία και, κυρίως, να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την έγκαιρη πρόληψη και αντιμετώπισή τους. Προς αυτή την κατεύθυνση έχει κινηθεί ήδη η ΟΛΜΕ και το Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ συμμετέχοντας σε κοινές, με άλλους αρμόδιους φορείς, δραστηριότητες έρευνας, πρόληψης και αντιμετώπισης.
Παράλληλα, θεωρούμε αναγκαίο να συνδεθεί πιο στενά η ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική με την επιστημονική/παιδαγωγική έρευνα, που πρέπει να αναπτυχθεί και να αξιοποιηθεί ακόμη περισσότερο. Έχουμε τονίσει κατ’ επανάληψη την ανάγκη να διερευνηθούν συστηματικά τα αίτια και οι παράγοντες που συμβάλλουν στην εμφάνιση βίας και παραβατικότητας στα σχολεία και, κυρίως, να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την έγκαιρη πρόληψη και αντιμετώπισή τους. Προς αυτή την κατεύθυνση έχει κινηθεί ήδη η ΟΛΜΕ και το Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ συμμετέχοντας σε κοινές, με άλλους αρμόδιους φορείς, δραστηριότητες έρευνας, πρόληψης και αντιμετώπισης.
.
Αναδημοσίευση από το:
.
Σχόλια