Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2009

ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ



ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ

Επικίνδυνος ο εικονικός κόσμος των videogames για τα παιδιά

ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΣΤΟ «ΙΜΠΕΡΙΑΛ»

Γ. Ρούστας

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2009

Με τη συμμετοχή περίπου 200 συνέδρων και με χρήσιμα συμπεράσματα γύρω από την εξάρτηση των νεαρών ατόμων από το διαδίκτυο ξεκίνησε χθες το 1ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο, στο ξενοδοχείο «Imperial», με θέματα που αφορούν στην έρευνα, στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση των κινδύνων από τη χρήση του διαδικτύου.
Η ανταπόκριση του κοινού ικανοποίησε τους διοργανωτές, τα μέλη της διοίκησης της Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο, τα οποία έκρουσαν τον «κώδωνα του κινδύνου», κυρίους στους γονείς για τις παγίδες και τους κινδύνους που κρύβει ο εθισμός των παιδιών στο ίντερνετ.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η ομιλία του αντιπροέδρου της Εταιρείας, παιδίατρου, Παιδοψυχίατρου κ. Κρίτωνα Χριστιανόπουλου, ο οποίος εξήγησε τις αιτίες που δημιουργούν την εξάρτηση των παιδιών από το διαδίκτυο:
«Η λογική των εικονικών κόσμων που δημιουργούν συνήθως τα παιχνίδια στον Η/Υ δε διαφέρει από εκείνη που κυριαρχεί στην πραγματική ζωή: είναι μία κίνηση, μία στάση, ένας ήχος φωνής που προκαλούν την επιθυμία ενίοτε με τρόπο απρόβλεπτο και ακατανίκητο. Η διαφορά έγκειται στην απουσία γενετικού υπόβαθρου. Το σώμα στους εικονικούς κόσμους δεν είναι παρά ένα σύμπλεγμα αριθμητικών δεδομένων. Ο πληροφορικός και ο ψυχοθεραπευτής συναντώνται σε ένα σημείο: ονοματίζουμε «αντικείμενο» οτιδήποτε αποσκοπεί στο να κινητοποιήσει την επιθυμία. Στα σημερινά στάνταρ υπάρχει προσταγή ανανέωσης μία μόνιμη βούληση κατασκευής ενός καινούργιου ανθρώπου με βασικό χαρακτηριστικό τη νεότητα.
Καθώς υπάρχει ο φόβος της επανάληψης και της κοινοτοπίας, απομένει η φυγή στο Εγώ και τους Εικονικούς κόσμους, μια και ο πραγματικός, για τα νέα παιδιά είναι χωρίς ενδιαφέρον, πολύ συνηθισμένος σε σχέση με τον θαυμαστό κόσμο των παιχνιδιών Video.
Οι γονείς αισθάνονται ξεπερασμένοι μπροστά στις νέες τεχνολογίες. Στον εικονικό κόσμο η επικοινωνία συχνά είναι έντονη αλλά ασφαλής καθώς τα σώματα δεν συναντώνται και υπάρχει δυνατότητα ανατροπής της διαδικασίας.
Τα παιχνίδια video αποσκοπούν στην άμεση ανταμοιβή – ευχαρίστηση. Ενώ οι σημερινές κοινωνίες είναι κοινωνίες της στιγμής, της αβεβαιότητας, της αμφιβολίας. Για τους νέους είναι προτιμότερο το κενό από την αναμονή που επιβάλλει η πραγματικότητα. Η έξοδος από την εφηβεία δεν αφορά μόνον στην είσοδο στην αγορά εργασίας. Χρειάζεται να ωριμάσει το σώμα. Σήμερα κυριαρχεί η «αισθητικοποίηση», ουσία της ομορφιάς του σώματος και επομένως της νεότητας. Στο παιχνίδι video η σάρκα έχει αντικατασταθεί από pixels. Το εικονικό σώμα δεν προδίδει, υπακούει. ΄Οσοι πεθαίνουν στη μάχη ανασταίνονται με ένα φίλτρο και κατατροπώνουν τους αντιπάλους τους. Αγνοώντας ότι ο πόθος είναι να γίνεις ένας «ο ένας και ο άλλος», ο νέος αρνείται την απόσταση με τον άλλον, και έτσι δεν ψάχνει να εγκαταστήσει μία σχέση. Η αναπαράσταση του αληθινού και του ανθρώπινου μέσω μίας διήγησης, είναι μία αρχαία ιστορία, που παίρνει καινούργια μορφή με το Internet».
Στις συζητήσεις που ακολούθησαν σε κάθε στρογγυλή τράπεζα οι επιστήμονες είχαν την ευκαιρία να απαντήσουν στις απορίες του ακροατηρίου, οι περισσότερες εκ των οποίων αφορούσαν στην πρόληψη της εξάρτησης και ορισμένες για τη θεραπεία.
Να σημειωθεί ότι βασικές θεματικές ενότητες του συνεδρίου, το οποίο συνεχίζεται το Σαββατοκύριακο είναι: Εθισμός στο Διαδίκτυο, Διαδικτυακά παιχνίδια, αυτοκτονίες και Διαδίκτυο, παρενόχληση-εκφοβισμός, η επικοινωνία στο Διαδίκτυο, οι κοινότητες, η σεξουαλικότητα, η παιδοφιλία, ποινικό δίκαιο, ηλεκτρονικό Έγκλημα, η ασφαλής πλοήγηση, ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο, νέες Τεχνολογίες και σωματική υγεία.

http://www.eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=14389&pid=7&CategoryID=

Δεν υπάρχουν σχόλια: