Τετάρτη 30 Ιουλίου 2008

Αναφορά για τον Αποκλεισμό Εργαζομένων Γυναικών από την χορήγηση 6μηνης Άδειας Μητρότητας

ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ


Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων

ΑΝΑΦΟΡΑ

Προς την κα Υπουργό
Απασχόλησης & Κοινωνικής Προστασίας

Ο βουλευτής B΄ Αθηνών Φώτης Κουβέλης κατέθεσε αναφορά με την οποία το Σωματείο Στελεχών Πρόληψης διαμαρτύρεται για τον αποκλεισμό μεγάλου αριθμού εργαζομένων γυναικών στα Κέντρα Πρόληψης από την χορήγηση της εξάμηνης αδείας μητρότητας και ζητά την εφαρμογή των ευεργετικών διατάξεων του νομού για την καταβολή της ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας και στις εργαζόμενες μητέρες στα Κέντρα Πρόληψης.


Αθήνα, 30/7/2008

Ο καταθέτων βουλευτής


ΦΩΤΗΣ ΚΟΥΒΕΛΗΣ

...................................................................................
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ»
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΟΚΑΝΑ & ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ



Διεύθυνση Γραμματείας :
Κέντρο Πρόληψης της Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών
Δήμων Αχαρνών – Θρακομακεδόνων “Διέξοδος”
Ταχ.Δ/νση: Πλ. Αγ.Νικολάου 3
Αχαρνές, Τ.Κ. 13671
Τηλ.: 210-24.09.015
Fax : 210-24.09.016
Email: diexod@otenet.gr


Αρ. Πρωτ. 365
Προς Υπουργό Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας κ. Φ. Πετραλιά
Κοινοποίηση:
1. Διοίκηση ΟΑΕΔ,
1. Διοίκηση ΟΚΑΝΑ
3. Κοινοβουλευτικά Κόμματα

Θέμα: Απόρριψη αιτήματος για την καταβολή της ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας στις Εργαζόμενες των Κέντρων Πρόληψης

Κυρία Υπουργέ,
Βρισκόμαστε στην δυσάρεστη θέση να εκφράσουμε τη διαμαρτυρία μας και να ζητήσουμε την προσωπική σας παρέμβαση διότι απορρίπτονται από τοπικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, αιτήματα συναδέλφων για την καταβολή της ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας.
Για παράδειγμα η με αριθμό πρωτοκόλλου 2050/13-6-2008 απόφαση του Διευθυντή της ΚΠΑ 2 Ν Μουδανιών του ΟΑΕΔ.
Κατά την παραπάνω απόφαση, δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις της με αριθ. 33891/606/7-5-2008 Υ.Α. η οποία εκδόθηκε κατ΄ εξουσιοδότηση του άρθρου 142 του Ν 3655/2008, διότι ο εργοδότης «ΠΝΟΗ» ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ Ν ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ είναι επιχείρηση μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και δεν ανήκει σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις ιδιωτικού τομέα.
Μάλιστα αυτή η στάση των τοπικών υπηρεσιών του ΟΑΕΔ, σύμφωνα με πληροφορίες συναδέλφων, αφορά σε όλη την χώρα, οπότε θεωρούμε ότι αυτή η ερμηνεία των σχετικών διατάξεων, βασίζεται σε οδηγίες από κεντρικές υπηρεσίες.
1) Ο λόγος που προβάλλεται για την απόρριψη είναι ότι τα Κέντρα Πρόληψης «…είναι επιχείρησεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και δεν ανήκουν σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις ιδιωτικού τομέα….». Από την απλή ανάγνωση των διατάξεων του ως άνω Νόμου και της κατ΄ εξουσιοδότηση εκδοθείσας Υπουργικής απόφασης δεν προκύπτει εξαίρεση από την ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας των εργαζομένων σε εταιρίες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Αντίθετα γίνεται λόγος για πάσης φύσεως επιχειρήσεις ορισμένου και αορίστου χρόνου. Τυχόν ερμηνεία του Νόμου και της Υπουργικής αποφάσεως προς την κατεύθυνση του αποκλεισμού είναι αυθαίρετη και παράνομη διότι διαφορετικά θα οριζόταν με σαφήνεια ότι εξαιρούνται οι εργαζόμενες μητέρες σε εταιρίες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (όπως και τα Κέντρα Πρόληψης). Είναι αδιανόητο η ερμηνεία του Νόμου και της Υπουργικής αποφάσεως να κλίνει προς τον αποκλεισμό εργαζομένων μητέρων νεογέννητων παιδιών ενώ εννοείται ότι αυτές είχε σκοπό να προστατεύσει ο Νομοθέτης κατά την σύνταξη και δημοσίευση των ανωτέρω νομοθετημάτων.
2) Η άδεια μητρότητας και η επακόλουθη παροχή της ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας αφορά το έμψυχο υλικό των επιχειρήσεων που στα Κέντρα Πρόληψης κατά των Ναρκωτικών τυγχάνει να αποτελείται σε πολύ μεγάλο βαθμό από γυναίκες υπαλλήλους. Τούτο συνεπάγεται τον αποκλεισμό από τις ευεργετικές διατάξεις πολύ μεγάλου αριθμού εργαζομένων γυναικών στις συγκεκριμένες δομές γεγονός που είναι αδύνατο να ήθελε ο Νομοθέτης κάθε δε ερμηνεία περί του αντιθέτου προσκρούει στις αρχές της χρηστής διοικήσεως και ισότητας των Ελλήνων πολιτών κατοχυρωμένης από το Σύνταγμα.
3) Η αυθαίρετη και παράνομη εξαίρεση από τις ευεργετικές διατάξεις στρεφόμενη κατά εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης κατά των Ναρκωτικών έχει ως αποτέλεσμα την παράνομη και αυθαίρετη κατηγοριοποίηση των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα καθ΄ όσον παρά την αρχική και άδικη διάκριση μεταξύ εργαζομένων μητέρων στο Δημόσιο και των «άλλων» μητέρων β΄ κατηγορίας προστίθεται πλέον και νέα κατηγορία (γ΄) εργαζομένων μητέρων που δεν δικαιούνται την ειδική παροχή προστασίας μητρότητας. Τούτο δε είναι αποτέλεσμα της αυθαίρετης ερμηνείας των νομοθετημάτων από την Διοίκηση. Η Διοίκηση και συγκεκριμένα οι Διευθυντές του ΟΑΕΔ καλούνται να εφαρμόσουν τον Νόμο και όχι να ερμηνεύσουν αυτόν. Η διατύπωση δε του Νόμου δεν εξαιρεί εργαζόμενες και συνεπώς δεν μπορεί να στηρίξει το σκεπτικό της απόφασης.
4) Η εργασία στα Κέντρα Πρόληψης απαιτεί οργανικά και συναισθηματικά υγιείς ανθρώπους καθώς λειτουργούν ως «σφουγγάρια» απορροφώντας του “κραδασμούς” ατόμων που αντιμετωπίζουν προβλήματα ή επιθυμούν να μάθουν τον εαυτό τους μέσα από τις ομάδες των Κέντρων Πρόληψης. Σίγουρα οι νέες μητέρες δεν είναι απερίσπαστες καθώς το 100% της σκέψης τους ανήκει στα νεογέννητα παιδιά τους επομένως η απόδοσή τους δεν μπορεί να είναι η ενδεικνυόμενη για το είδος της εργασίας και προσφοράς που επιτελούν. Συνεπώς, η εξάμηνη άδεια μητρότητας είναι όχι μόνον δικαίωμά τους αλλά λογική και αναγκαία παραχώρηση από την Πολιτεία.

Κυρία Υπουργέ,
Τα Κέντρα Πρόληψης υφίστανται το τελευταίο καιρό μια δυσεπίλυτη κρίση.
Ευελπιστούμε τουλάχιστον ότι εσείς στον τομέα της ευθύνης σας θα σταθείτε αρωγός σε μια πολύ σοβαρή υπόθεση που είναι η εύρυθμη λειτουργία των Κέντρων Πρόληψης της Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών.
Με τιμή
Για το Δ.Σ.

O Πρόεδρος

Ο Γεν. Γραμματέας

Δεν υπάρχουν σχόλια: