Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2008

Ενδιαφέρουσα συνέντευξη. (Μήπως έχουν ρόλο και τα Κ.Π. εδώ;)

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 11 Νοεμβρίου 2008

Κοινή συνέντευξη τύπου του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, του Γενικού Γραμματέα Νέας Γενιάς κ. Παντελή Σκλιά και του Προέδρου της Super League Ελλάδα κ. Κώστα Πηλαδάκη

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όπως γνωρίζετε η 20ή Νοεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα εορτασμού του ΟΗΕ για τη διακήρυξη των δικαιωμάτων του παιδιού. Έτσι, η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως αρμόδιος φορέας, μπαίνει μπροστά στην πρωτοβουλία για την ανάδειξη αυτής της επετείου.

Διοργανώνεται συνέδριο σε συνεργασία με το Συνήγορο του Παιδιού, προκειμένου να αναδειχθούν τα δικαιώματα του παιδιού με χορηγό επικοινωνίας την ΕΡΤ Α.Ε. Παράλληλα, εκτυπώνεται και θα διανεμηθεί σχετικό ενημερωτικό υλικό και θα προβληθεί αντίστοιχο τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό σποτ.

Σήμερα θέλω να καλωσορίσω στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων τον Πρόεδρο της Super League Ελλάδα κ. Πηλαδάκη μαζί με τον οποίο ξεκινούμε μία εποικοδομητική συνεργασία στους χώρους του αθλητισμού και της νεολαίας. Η συνεργασία αυτή προβλέπει τη διανομή, στις αγωνιστικές της 15ης και 16ης Νοεμβρίου και της 22ης και 23ης Νοεμβρίου, σε όλα τα γήπεδα της χώρας, ενημερωτικού φυλλαδίου σε 170.000 αντίτυπα, όπου θα προβάλλονται τα δικαιώματα του παιδιού και θα ευαισθητοποιείται η νέα γενιά αλλά και οι μεγαλύτεροι, δηλαδή το σύνολο της κοινωνίας, για τα θέματα αυτά.

Παράλληλα, στα ίδια γήπεδα, εφόσον υπάρχει video wall, θα προβληθεί το αντίστοιχο σποτ και θα ανακοινωθούν τα μηνύματα που θέλουμε να επικοινωνήσουμε προς την τοπική κοινωνία. Αυτό είναι ένα δείγμα του φακέλου, ο οποίος θα διανεμηθεί και με αυτό τον τρόπο θα επιχειρηθεί η ευαισθητοποίηση της ελληνικής κοινωνίας και η κινητοποίηση όλων των φορέων της πολιτείας και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, προκειμένου να σκύβει εμπράκτως πάνω στα θέματα που αφορούν την προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού.

Θέλω να ευχαριστήσω την Super League Ελλάδα, διότι αυτή η σύμπραξη με το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων πιστεύω ότι στέλνει τα πιο υγιή μηνύματα προς την ελληνική κοινωνία. Δείχνει το χρέος που έχουμε όλοι μας να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά ζητήματα που θίγουν την προσωπικότητα και την αξιοπρέπεια των νέων ανθρώπων, να σκύψουμε πάνω στα προβλήματά τους, να σταθούμε δίπλα τους στην προσπάθεια που καταβάλλουν για μόρφωση, αλλά και για ομαλή ένταξη στην κοινωνία και την αγορά εργασίας.

Εκτιμώ ότι ο χώρος του αθλητισμού και ειδικότερα ο χώρος του δημοφιλέστερου αθλήματος που είναι το ποδόσφαιρο, είναι ο ενδεδειγμένος για να μπορέσουμε να συναντήσουμε τη νέα γενιά σε μία στιγμή πιο ευχάριστη και άνετη, να επικοινωνήσουμε σε αυτήν το ενδιαφέρον μας, αλλά παράλληλα, στο σύνολο της κοινωνίας να δείξουμε το χρέος που έχει απέναντι στους νέους ανθρώπους.

Στο Υπουργείο Παιδείας πιστεύουμε ότι όλα είναι θέμα παιδείας. Αυτό τον κόσμο και αυτή την πατρίδα τη δανειστήκαμε από τα παιδιά μας και οφείλουμε να τους την επιστρέψουμε και ισχυρότερη, αλλά και ποιοτικότερη απ’ ότι την παραλάβαμε από τους γονείς μας.

Γι’ αυτό και θέλω να ευχαριστήσω όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και ιδιαίτερα τη Super League Ελλάδα για τη μεγάλη ευαισθησία που δείχνει στο θέμα και για το γεγονός ότι απεδέχθη την πρωτοβουλία μας και μπαίνει μπροστά σε αυτή την προσπάθεια ευαισθητοποίησης.

Κ. ΠΗΛΑΔΑΚΗΣ: Η Super League, ως θεσμικός φορέας του ελληνικού επαγγελματικού ποδοσφαίρου, του πιο δημοφιλούς αθλήματος στην Ελλάδα, συμμετέχει στην ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης. Τόσο στη 10η, όσο και στην 11η αγωνιστική ημέρα, τις δύο επόμενες εβδομάδες δηλαδή, θα διανεμηθεί ενημερωτικό υλικό, με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς και του υπουργείου Παιδείας και θα προβληθούν ενημερωτικά οπτικοακουστικά μηνύματα σε όλα τα γήπεδα. Συμμετέχουμε και εμείς στην ενημέρωση, γινόμαστε αρωγοί της προσπάθειας, δίνουμε ένα μήνυμα αλληλεγγύης και ευαισθητοποίησης. Το δικαίωμα σε μια ζωή αξιοπρέπειας, σεβασμού, φροντίδας και αγάπης, είναι ένα δικαίωμα ζωής, που τα παιδιά δικαιούνται και εμείς τους οφείλουμε. Γι αυτό το λόγο, η Super League δείχνει το κοινωνικό της ρόλο. Χιλιάδες φίλαθλοι στα γήπεδα αλλά και από τις τηλεοπτικές μεταδόσεις θα ενημερωθούν για τα δικαιώματα του παιδιού.

Π. ΣΚΛΙΑΣ: Η 20ή Νοεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Εορτασμού της διακήρυξης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα του παιδιού. Με μία σειρά από ενέργειες και πρωτοβουλίες μέσω του Εθνικού Παρατηρητηρίου για τα Δικαιώματα του Παιδιού της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, αναδεικνύουμε το ζήτημα και την ίδια στιγμή προτείνουμε λύσεις για μία σειρά από θεσμικά θέματα, τα οποία ενδεχομένως να πρέπει να αναδειχθούν.

Με αυτό τον τρόπο και με τη συνεργασία που ξεκινήσαμε με την Super League Ελλάδα, την οποία ευχαριστώ ιδιαίτερα, κάνουμε πράξη αυτό το οποίο έχουμε πει απ’ την αρχή, ότι δηλαδή ενεργοποιούμε το σύνολο των εργαλείων της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς και ιδιαίτερα για ένα τόσο σημαντικό θέμα είμαστε έτοιμοι να αναδείξουμε τα ζητήματα, τα οποία αφορούν τα δικαιώματα του παιδιού στη χώρα μας.

Η εφαρμογή της Χάρτας της διακήρυξης των δικαιωμάτων του παιδιού είναι για μας πρώτη προτεραιότητα και η ευαισθητοποίηση της ελληνικής κοινωνίας και των τοπικών κοινωνιών μέσα απ’ αυτή την κοινή πρωτοβουλία συνεισφέρει προς αυτή την κατεύθυνση.

Ευχαριστώ πολύ για άλλη μια φορά τη Super League Ελλάδα για το γεγονός ότι ανταποκριθήκατε άμεσα σε αυτή την πρόκληση.

Ευχαριστώ πολύ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήθελα να ρωτήσω το εξής, λίγο πιο πρακτικά απ’ αυτά που είπατε όλοι σας. Ήθελα να ρωτήσω καταρχήν τον Υπουργό Παιδείας, έχουμε δει τον τελευταίο καιρό έρευνες που λένε ότι πάρα πολλά παιδιά διακόπτουν το σχολείο για χίλιους-δυο λόγους, τα τελευταία χρόνια και για οικονομικούς λόγους.

Ξέρουμε επίσης ότι υπάρχουν ποινές για τους γονείς που τα παιδιά τους δε συνεχίζουν το σχολείο. Εσείς από πλευράς σας φαντάζομαι ότι και αυτό είναι μέσα στα δικαιώματα του παιδιού, αντί να είναι στους δρόμους ή να εργάζεται ή δεν ξέρω τι άλλο, να πηγαίνει στο σχολείο, έχετε λάβει μία τέτοια μέριμνα εσείς από πλευράς Υπουργείου Παιδείας;

Και μετά να μου πείτε και εσείς κ. Σκλια σε αυτή την περίπτωση, γιατί είπατε πριν ότι αναδεικνύετε θέματα, φαντάζομαι ότι και αυτά είναι μέσα στις δικές σας αρμοδιότητες και δραστηριότητες.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πρώτα απ’ όλα να σας πω ότι ένας απ’ τους βασικούς δείκτες για τους οποίους κρίνεται διαρκώς το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, είναι ο δείκτης σχολικής διαρροής, ο οποίος βρίσκεται περίπου στα επίπεδα του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

Έτσι, για να μπορέσουμε να καταγράψουμε επιδόσεις σε αυτή την κατεύθυνση και να ξαναφέρουμε μέσα στα σχολειά παιδιά που για οποιουσδήποτε λόγους δεν έχουν μπει καθόλου στην εκπαιδευτική διαδικασία ή είχαν μπει και την έχουν εγκαταλείψει, αναλαμβάνουμε μία σειρά από πρακτικές πρωτοβουλίες.

Πρώτον, ευαισθητοποιούμε τους γονείς μέσα από τις Σχολές Γονέων.

Δεύτερον, αναπτύσσουμε δίκτυο σχολείων ακόμα και σε απομονωμένες ή προβληματικές περιοχές.

Τρίτον, έχουμε συστήσει παρατηρητήρια σε αντίστοιχα Πανεπιστήμια περιφερειακά για να μας ενημερώνουν για την πορεία όξυνσης ή άμβλυνσης αντιστοίχως του φαινομένου για να λαμβάνουμε τα κατάλληλα μέτρα.

Και ειδοποιούμε τις Σχολικές Επιτροπές και τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών για να λειτουργήσουν επιθετικά όσον αφορά το συγκεκριμένο ζήτημα, δηλαδή να προσεγγίσουν γονείς που δε στέλνουν τα παιδιά τους και να τα εντάξουν μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Να αναφέρω πληροφοριακά ότι οι ομάδες στις οποίες εμφανίζεται οξυμμένο το πρόβλημα, είναι κυρίως οι ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, όπως οι οικονομικοί μετανάστες, οι πρόσφυγες, οι παλιννοστούντες ομογενείς, αθίγγανοι, μουσουλμανική μειονότητα κ.λπ.

Γι’ αυτό και εφαρμόζουμε και πρόσθετα προγράμματα με κάποιες ομάδες σε αυτούς τους χώρους, αξιοποιώντας και τις δομές της δια βίου μάθησης, οι οποίες έχουν αναπτυχθεί σε ολόκληρη τη χώρα.

Για περιπτώσεις παιδιών τα οποία είναι και στο εκπαιδευτικό σύστημα, υπάρχει ειδική μέριμνα για να μπορέσουν να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν και εκεί φαίνεται ότι οι επιδόσεις της Ελλάδος είναι πολύ καλύτερες απ’ τις ευρωπαϊκές, διότι το συνολικό ποσοστό των παιδιών που έχουν μπει στο εκπαιδευτικό σύστημα και τελειώνουν το λύκειο είναι κατά πολύ υψηλότερο απ’ τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Και αυτούς που η ζωή τους στέρησε τη δυνατότητα να αποκτήσουν έναν εκπαιδευτικό τίτλο, ένα απολυτήριο δημοτικού, γυμνασίου ή αργότερα και λυκείου, και γι’ αυτούς υπάρχει μέριμνα απ’ το σύστημά μας. Με τις δομές δια βίου μάθησης δημιουργούμε σε όλη τη χώρα, ήδη έχουμε φτιάξει πάνω από 54 Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, στα οποία δίνουμε τη δυνατότητα σε αυτούς τους ανθρώπους, πολλοί εκ των οποίων είναι πολύ μεγάλοι και είναι ήδη γονείς παιδιών, να πάρουν το απολυτήριό τους και να μη μείνουν στο κοινωνικό περιθώριο αλλά να επανενταχθούν στην αγορά εργασίας και να ολοκληρώσουν ένα όνειρο που τους είχε μείνει στη μέση.

Εκτός αυτών, στο χώρο της άτυπης μάθησης την οποία την παρακολουθεί η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, χρειάζεται να ενεργοποιούμε και να κινητοποιούμε και τους κοινωνικούς εταίρους. Θεωρούμε ότι ο χώρος του αθλητισμού είναι ένας χώρος στον οποίο κανείς συναντά τη νέα γενιά και ένας χώρος επίσης όπου κανείς συναντά το σύνολο της κοινωνίας να συμμετέχει και ιδιαίτερα ο χώρος του ποδοσφαίρου που είναι το πιο δημοφιλές άθλημα στους Έλληνες.

Έτσι, αξιοποιούμε τη φετινή επέτειο για να μπούμε στο χώρο αυτό και συνεργαζόμενοι με τους φορείς και τους σπουδαστές του, να επικοινωνήσουμε στις τοπικές κοινωνίες σε νέους αλλά και σε μεγαλύτερες ηλικίες το μήνυμα.

Το μήνυμα ποιο είναι; Να πούμε στα παιδιά ότι έχουν δικαιώματα. Να θυμίσουμε από την Χάρτα των Ηνωμένων Εθνών ποια δικαιώματα έχουν. Να ζητήσουμε από τους γονείς τους να διεκδικήσουν αυτά τα δικαιώματα. Και παράλληλα να κινητοποιήσουμε και τον κρατικό μηχανισμό να προσφέρει, να κατοχυρώσει, να σεβαστεί αυτά τα δικαιώματα στην πράξη.

Εκτιμώ ότι με αυτή την πανστρατιά θα βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο την κατάσταση και θα επιλύσουμε κάποια στιγμή το πρόβλημα.

Π. ΣΚΛΙΑΣ: Ήδη η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς υλοποιεί μία σειρά από δράσεις οι οποίες έχουν διπλό στόχο. Ο πρώτος συνδέεται με το να κάνουν το σχολείο πιο ελκυστικό, αλλά παράλληλα και πιο γόνιμο.

Γι΄ αυτό ακριβώς το λόγο στηρίζουμε μία σειρά από πρωτοβουλίες μαθητών, οι οποίες ακριβώς αποσκοπούν σε αυτή την κατεύθυνση. Για παράδειγμα μπορώ να αναφέρω αρκετούς Καλλιτεχνικούς Διαγωνισμούς, την Καλλιτεχνική Μαθητειάδα. Μπορώ να αναφέρω πρωτοβουλίες παιδιών που αναλαμβάνονται στο πλαίσιο του σχολικού συγκροτήματος κι έτσι με αυτόν τον τρόπο υπάρχει δυνατότητα να ενεργοποιήσουμε δυνάμεις παιδιών που διαφορετικά θα έμεναν αναξιοποίητες.

Την ίδια στιγμή όμως πρέπει να σας πω ότι η καταπολέμηση της σχολικής διαρροής είναι από τους βασικούς άξονες της πολιτικής μας για την επόμενη πενταετία. Ήδη με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και σε συνεννόηση με την Τεχνική Αρχή του επιχειρησιακού προγράμματος της επόμενης προγραμματικής περιόδου, έχουν εξασφαλιστεί πόροι, το ακριβές ύψος θα καθοριστεί τον ερχόμενο μήνα, μέσα από μία μελέτη ωρίμανσης που αυτή τη στιγμή ολοκληρώνεται στη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, με στοχευμένες δράσεις, δηλαδή στις περιφέρειες εκείνες στις οποίες φαίνεται το φαινόμενο να εμφανίζεται ενδεχομένως πιο έντονα.

Αλλά και με στόχο συγκεκριμένο μέσα από συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς ξεκινά μία εκστρατεία πρόληψης ιδιαίτερα από δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης τόσο των γονέων αλλά και των τοπικών κοινωνιών. Όπως είπε ο Υπουργός, σκοπός μας είναι να κινητοποιήσουμε το σύνολο των κοινωνικών δυνάμεων και προς αυτή την κατεύθυνση αποσκοπούν αυτές ακριβώς οι πρωτοβουλίες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ένα θέμα είναι η παιδική βία και η εφηβική βία κι όλα αυτά τα πράγματα. Πιστεύετε ότι τα γήπεδα είναι ένας χώρος όπου τα παιδιά εν πάση περιπτώσει θα πάρουν τα κατάλληλα μαθήματα; Εγώ δεν έχω και πολύ μεγάλη σχέση με τα αθλητικά, αλλά έχω δει σημεία και τέρατα. Δηλαδή δε θα πήγαινα το παιδί μου εύκολα σε ένα γήπεδο εν πάση περιπτώσει, παρά το γεγονός ότι το θεωρώ ότι θα έπρεπε να το πηγαίνω το παιδί μου εύκολα εκεί.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η βία της νέας γενιάς, η παιδική εγκληματικότητα και η παιδική παραβατικότητα είναι ένα από τα σημεία που προσελκύουν το ενδιαφέρον της πολιτικής μας και στα οποία θα εκδηλώσουμε πρωτοβουλίες το επόμενο διάστημα. Οι πρωτοβουλίες δεν είναι μόνο διαγνωστικές, δηλαδή να εντοπίζουμε το θέμα και να το περιγράφουμε, αλλά αφορούν και τη θεραπεία του, δηλαδή, πώς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε στην πράξη.

Θα σας πω λοιπόν ότι γίνεται μία πρωτοβουλία από το Υπουργείο για την αξιοποίηση των επιστημόνων της ψυχολογίας-παιδοψυχολογίας σε κάθε σχολική μονάδα προκειμένου να παρέχονται αντίστοιχες υπηρεσίες, ότι θα υπάρξει δηλαδή μέριμνα από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ψυχολόγοι και παιδοψυχολόγοι να καλύπτουν τις ανάγκες των σχολικών μονάδων. Όταν θα είμαστε έτοιμοι θα σας ανακοινώσουμε τον τρόπο με τον οποίον θα παρέχονται αυτές οι υπηρεσίες.

Τρίτον, έχουμε ήδη σχεδιάσει μέσα στα νέα αναλυτικά προγράμματα τα οποία αρχίζουν να συζητούνται τώρα την ειδική μέριμνα ώστε το παιδί να διαπαιδαγωγείται και έναντι αυτών των φαινομένων. Έχουμε σκεφθεί ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να μην παρασύρονται οι νέοι σε τέτοιου είδους αντιδράσεις θα πρέπει να γίνεται η σωστή τους ενημέρωση και από το διαδίκτυο.

Γι΄ αυτό και έχουμε πάρει μέτρα: κόμβοι που χρησιμοποιούνται στο σχολικό δίκτυο, που είναι το ισχυρότερο ηλεκτρονικό δίκτυο στη χώρα μας, να αξιοποιούν το ασφαλές διαδίκτυο, και να εκτοπίζουν τον νέο που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο και τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή από τόπους που παρασύρουν σε τέτοιου είδους φαινόμενα ή παραπληροφορούν διαφθείροντας νεανικές συνειδήσεις.

Σε αυτή την κατεύθυνση είναι προσανατολισμένο και το πρόγραμμα «goneis.gr», που δεν περιορίζει μόνο την ενημέρωση στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ούτως ή άλλως εκπαιδεύονται αυτή τη στιγμή και επιμορφώνονται και ήδη 90 χιλιάδες έχουν επιμορφωθεί το διάστημα που διανύσαμε μέχρι τώρα, αλλά το προεκτείνει και στους γονείς, οι οποίοι στο σπίτι μπορούν να συνεχίσουν τη φροντίδα του δασκάλου προστατεύοντας το παιδί τους από κακή πληροφόρηση, που μπορεί να προέλθει μέσα από τις νέες τεχνολογίες.

Τέλος, παρακολουθούμε με ανησυχία το φαινόμενο της έξαρσης της σχολικής βίας από σχολικούς ή εξωσχολικούς παράγοντες, αλλά πάντοτε σε χώρους εκπαιδευτικούς, και μελετούμε την ανάληψη κάποιων πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων σε συνεργασία με τη συντεταγμένη Πολιτεία.

Υπάρχουν τέτοιου είδους εξάρσεις φαινομένων σε κάποιες περιπτώσεις καταλήψεων δυστυχώς κυρίως από τους σχολικούς παράγοντες, θεωρούμε όμως ότι θα πρέπει κι αυτές να αντιμετωπισθούν και θα γίνει αυτό με μία σειρά πρωτοβουλιών που θα αναπτυχθούν από το Υπουργείο το επόμενο διάστημα.

Τέλος, να ευχαριστήσω όλους εκείνους τους Αθλητικούς Συλλόγους και τα Ποδοσφαιρικά Σωματεία της χώρας, που δίπλα στις άλλες δραστηριότητές τους αναπτύσσουν τις Ακαδημίες Ποδοσφαίρου όπου δείχνουν κατά κάποιο τρόπο τον τρόπο τον οποίον κι εμείς τον μιμούμαστε μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα, και αναδεικνύουν τον αθλητισμό ως μία μέθοδο όχι απλά ανάπτυξης των ολυμπιακών αρχών και αξιών, αλλά και εκτόνωσης της νεανικής ενεργητικότητας.

Ένα από τα μέτρα που εμείς σκεφτόμαστε συμπληρωματικά με αυτή τη λογική να κάνουμε, είναι να μετεξελίξουμε τους «αυλοχώρους» όπου υπάρχουν σε αθλοχώρους προσβάσιμους για τα παιδιά της γειτονιάς την ώρα που το σχολείο δε θα λειτουργεί.

Έχουμε συζητήσει ήδη με το Υπουργείο Αθλητισμού τη σχετική πρωτοβουλία, αυτή τη στιγμή οι Επιτροπές μας κινητοποιούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση που έχει την επιμέλεια συντήρησης των χώρων να προχωρήσει σε αντίστοιχη συντήρηση και μετά θα εκδηλωθεί η πρωτοβουλία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, είμαι από μια περιφερειακή εφημερίδα της Ανατολικής Αττικής. Δεν ξέρω εάν το θέμα που θα σας θέσω το έχετε σκεφθεί.

Λοιπόν στις δικές μας περιοχές, μιλάω για τη δική μου της Ανατολικής Αττικής, υπάρχει αυξημένο το φαινόμενο των οικονομικών μεταναστών, των αλλοδαπών. Εκεί υπάρχει και μια νοοτροπία διαφορετική από την Αθήνα, στα σχολεία οι Έλληνες γονείς δε θέλουν να βάζουν τα παιδιά τους στο σχολείο που έχει τα περισσότερα ξένα παιδιά, με εξαίρεση επιτρέψτε μου να σας πω επειδή ζω στην Αθήνα ότι έγινε με τα παιδιά του Πρωθυπουργού.

Πήγε να τα γράψει στο 3ο νηπιαγωγείο η μητέρα τους και της είπαν ότι δεν είναι εκεί, το 1ο το αποφεύγουν οι Έλληνες γιατί έχει πολλά αλλοδαπά παιδάκια και η κα Νατάσσα Καραμανλή πήγε και τα έγραψε εκεί. Θέλω να μου πείτε, υπάρχει κάποιο σχέδιο, ώστε να πεισθούν οι γονείς ότι αυτά τα παιδιά μεγαλώνουν εδώ, αύριο θα γίνουν Έλληνες κι εμείς σαν Έλληνες από την ιστορία δείχνουμε ότι έχουμε την τάση να αφομοιώνουμε κι όχι να αφομοιωνόμαστε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σας ευχαριστώ για την ενδιαφέρουσα ερώτηση και να πω ότι η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που παρέχει δωρεάν πρόσβαση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και δωρεάν πρόσβαση στο δημόσιο σύστημα υγείας σε όλους τους αλλοδαπούς που έχουν επιλέξει να ζήσουν και να αναπτυχθούν εδώ.

Αυτό απηχεί όχι μόνο μία βασική αξία του εθνικού μας πολιτισμού, η οποία είναι και διαχρονική, αλλά και τη νοοτροπία του σύγχρονου Έλληνα να φιλοξενεί τους ανθρώπους που πραγματικά έχουν ανάγκη, γιατί και ο σύγχρονος Έλληνας διετέλεσε φτωχός, μετανάστης και ξενιτεμένος.

Βεβαίως σε μία κοινωνία δεν μπορείς να έχεις ιδανικές συμπεριφορές ακόμα και στα «κομμάτια», υπάρχουν πάντα και οι αντιδρώντες και οι ακραίοι και οι αρνητές. Αλλά ο κυρίαρχος τόνος δίνεται από τη συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού κι από τις αποφάσεις της Ελληνικής Πολιτείας.

Και το παράδειγμα που αναφέρετε με την επιλογή της οικογένειας Καραμανλή για τα δικά τους παιδιά, δίνει ένα διδακτικό παράδειγμα προς όλους τους Έλληνες και κυρίως προς αυτούς που πολλές φορές μεγαλοπιάνονται και θεωρούν ότι θα πρέπει τα δικά τους παιδιά να αντιμετωπίζονται με διαφορετικό τρόπο. Όλα τα παιδιά είναι ίσα, όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα και μια δημοκρατική Πολιτεία μπορεί και πρέπει να φροντίζει για όλα τα παιδιά.

Τώρα, εμείς έχουμε φροντίσει η διαδικασία της ενσωμάτωσης να γίνεται με τρόπο που δεν διαταράσσει την ισότητα των ευκαιριών και για όλα τα παιδιά. Και πώς γίνεται αυτό; Υπάρχουν τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης, που βοηθούν τα παιδιά των μεταναστών, που προφανώς μιλούν άλλη γλώσσα, να μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα με ευκολία, ώστε να μπορούν να παρακολουθούν την ταχύτητα εξέλιξης του τμήματος.

Έχουμε προβλέψει στις δομές δια βίου μάθησης αντίστοιχα υποστηρικτικά μαθήματα και για τους γονείς, αλλά και διδασκαλία της μητρικής γλώσσας εφόσον το επιθυμεί η οικογένεια του μετανάστη. Μέσα στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα επιδιώκεται η στήριξη με κάθε τρόπο των παιδιών αυτών, χωρίς όμως να αδικούνται τα υπόλοιπα παιδιά.

Αυτό αντιλαμβάνεστε ότι πολλές φορές προσκρούει σε διάφορα «ταμπού», αλλά εκτιμούμε ότι η επιμονή μας στο να δημιουργήσουμε ένα ανοιχτό φιλελεύθερο εκπαιδευτικό σύστημα φέρνει αποτελέσματα κι αυτό αποτυπώνεται κι αποτυπώνεται ακόμα και στις στατιστικές μετρήσεις και νομίζω είναι το σωστό και θα επιμείνουμε σε αυτή την κατεύθυνση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: